:: Balik Raya di Penggerang ::

kringggg kringgg...
kringgg...kringgg..
handphone husband aku berbunyi
aku poh soh la dia angkat..xkan aku plak nk angkat kan..
rupanya sepupu husband aku kol suruh balik sembahyang raya kat kg bapa mertuaku
kampungnya di Penggerang penghujung johor la kiranya..
katanya nie tahun terakhir kampung tu ada..
tahun depan sumer kampung tu da xde dan dijadikan pelantar minyak.
kerajaan nak ambil balik tanah tu..
tp xboleh la nk balik sembahyang raya 
sbb..
tahun nie ikut giliran raya pertama kat rumah family aku..
confirm aku xnak kan..
xnak....

cadangnya pun tahun nie xpayah balik beraya di johor
memandangkan sumer family husband aku berkumpul 
di rumah Pak Long di Kampung Tunku, Petaling Jaya..
tp slps berbincang2 akhirnya kami balik ke Johor juga mlm raya ketiga
selepas perjumpaan keluarga..

keluarga besar Hj Muridan & Hjh Hapsah

esoknya kami meneruskan misi ke Pengerang slps bergambar keluarga
2 tahun lps aku penah datang juga ke Pengerang.. 1st time aku dtg..
masa tu baru tahun pertama beraya sebagai isteri la..acececeh..
time tu ikut jln biasa
dlm 4-5 jam baru sampai..
jauh nya..


nie hiway baru nak ke Kota Tinggi-Pengerang

tp sekarang da ada hiway tau.
2-3 jam da sampai..bagus betul..
al-maklumla situ da nak semakin maju sbb kerajaan da nak ambil tanah-tanah
penduduk kampung utk dijadikan pelantar minyak..
bukan ambil free beb... berbayar la..
dgr2 cecah gak juta2..
bapa mertuaku pon dpt juga tempias2 sbb kebunnya ada kat sana..

lepas beraya rumah sedara mara kat situ kami ke
 jeti Tanjung Pengelih buat kali terakhirnya..

mak mertua aku kata snap pic byk2 kat situ..

snap lagi..

 lagi dan lagi..


wow!!! besarnya spek aku..huahua..

sepupu husband aku da jd pemandu pelancong terangkan pasal kawasan..

kawasan yang telah di ambil

di JPO

sedondon di JPO..

No comments:

Post a Comment