:: TVS Scan ::

Salam..
kita sambung pasal ttc yer kali nie.
selepas habis suntik aku kena buat TVS scan pada 7 Sept 2012

 ambil nombor seperti biasa

seperti biasa la aku ambil nombor dan tunggu kejap..
xsampai 10 min nama aku dipanggil
nurse suruh aku pergi buang air dulu sblum buat tvs scan
aku pon ke toilet
lps tu terus aku ke bilik khas utk di scan
husband kena tunggu kat luar dulu.

xpayah ler aku cerita mcm mana dia buat scan tu yer..
tgk pic bawah nie kang..


tvs scan nie xsakit mcm buat HSG aritu..sbb juz masukkan alat tu jer
dan Dr H letak gel xlah sakit..
lepastu kita blh nampak telur2 kita melalui screen 
Dr H bacakan saiz telur manakala nurse catatkan..
sekejap jer prosedur nie..dlm 10-15 min jer..
selesai aku pon keluar utk panggil husband dan masuk ke bilik Dr H

Dr H pon bg penerangan pada kami berdua
katanya telur aku ada satu jer yang matang di sebelah kiri bersaiz 16mm
di sebelah kanan byk telur tu yang sakit dan senak rupanya
tapi telur sebelah kanan saiznya 11-14mm jer..
Dr H kata sekurang-kurangnya kena ada 3 biji telur yang matang

oleh itu aku diberi satu lagi ubat suntikan yang sama puregon 50iu untuk disuntik mlm tu juga..
TVS scan sekali lagi pada hari isnin 10 sept jam 7.30 pagi..
seperti biasa la adik aku staff nurse Nurfadzilah Musa yang akan suntikan..
thanx adikku yang sudi membantu.
waktu suntik adalah tetap seperti sebelum pada pukul 10.25 mlm.

bil hari lebih kurang harga nie la.
Konsultansi (RM10), 
TVS(RM20), 
Puregon 50 iu/0.5ml (RM98.60) 
= RM128.60
selesai ambil ubat sumer da boleh balik

time sleep mesti amik ye..

dalam masa 2 harinie aku kena pastikan yang aku makan makanan
yang berkhasiat..
ok..

2 comments: