:: Iftar @ Holiday Villa vs KLGCC ::

Salam Ramadhan
diam2 da hari ke- 25 kita berpuasa
xlama dah nak raya kan..
lagi 4 hari jer nak raya
cuti raya aku da ambil
raya sakan la kita

bulan2 puasa nie mcm2 tempat buat buffet ramadhan
semua hotel buat buffet ramadhan
setiap hotel tawarkan harga yang BOOM!!!!
utk tarik pelanggan
tapi pelanggan lebih pandai menilai mana yang lbh baik
berbaloi ke tidak..
dgn rasanya..
dgn suasananya..
dgn perkhidmatannya..
dgn mcm2 lagi lah..

pada 6 Ogos 2012 aritu ibu mertuaku ajak g berbuka
aku pon siap2 lar..

ibu mertuaku kata berbula kat Holiday Villa, Subang
=_=" nak kata jauh xlah jauh sgt
cuma nak ke sana agak sesak jgak la sebab nak kena lalu LDP kan..
tp kami xikut LDP pon..ikut jln alternatif lain 
lalu SKVE tembus ke PLUS
jalan ok la..sampai pon xlewat.. 45 min da sampai..
actually berbuka kali nie ada kaitan antara syarikat GP dgn staff kementerian
dgn kawan ibu mertuaku..

rate kat sini rm 85/pax 
gov & service tax 16% yer
total yang g berbuka sama sumer 7 pax..
2 orang staff kementerian, ibu mertuaku merangkap penasihat GP,
husband aku merangkap CEO GP, aku merangkap wife CEO (hahaha tumpang sekaki ), 
adik ipar aku Epul merangkap COO GP & Udin merangkap ICT executive..

makanan di sini byk
sampai ada stall2 kat luar
aku mkn yang kat dalam jer
yang kat luar tu da xlarat nk makan so abaikan jer
apa yang aku mkn dlm byk2 makanan yang ada???
lebih kurang 200 jenis mkanan yang ada..

wow!!! kambing panggang..

antara desert yang ada..



haaaa..nie jela yang aku mkn..tiada tambahan yer..tp air opkos la aku tambah bergelas2..
haus kot..
rugi kan kalau aku g buffet nie..
tp xper la..xkisah la sgt sbb setahun hanya sebulan jer ramadhan..
apa menu yang aku cari kalau g buffet ramadhan????
xkisah la asalkan benda tu sedap tp kambing bakar mesti mau ada yer..
WAJIB
aku dan husband penggemar kambing bakar ok..
aku makan sampai pukul 8.00 mlm jer lepas tu STOP
aku terpaksa tunggu mereka2 yang lain habiskan makanan.
selesai sudah..bye-bye Holiday Villa

12 Ogos 2012 aku berbuka kat KLGCC, Bukit Kiara plak
kali nie Mr Poh & Halen kawan kpd husband aku plak sponser.
ratenya lebih kurang sama juga Rm 85++

mula2 masuk aku da tertarik, menarik..
mmg tempat dia cantik
aku terpegun sampai xde snap pic pon..haha
kepala otak pikir nak makan jer time tu..

sgt best ada goreng-goreng selain itu ada buah2an tempatan dan import
cth pulasan, manggis, longan, buah naga, jambu batu, dan mcm2 lagi..

nie menu wajib ada..kambing panggang




 setiap tetamu dpt doorgift cute nie..
dlm dia ada kuih tradisonal
kuah bangkit. aku pon suka gak kadang2..

antara dua tempat tadi Holiday Villa & KLGCC
aku lebih suka KLGCC
nak tau kenapa???
makanan kat KLGCC lagi sedap dan puas hati..
mknan lagi byk..
tempatnya lagi selesa..
susunan lagi teratur
siap ada penyanyi jemputan lagi..hehehe
ok bye..
nak balik siap2 kali nie nk JJCM kat nilai pula..




No comments:

Post a Comment