Roti Jala + Bubur Durian

Hari tue teringin sgt nak makan roti jala berkuahkan bubur durian..
 aku pon beria suruh suami aku belikan durian kat bawah apartment aku ney.. dpt sebijik pon jadi la..
tup tup.. 
suami aku belikan 3 biji.. dia kata 3 biji rm 20.. baik beli 3 biji.. 
boleh la dia hentam lg 2 biji..hehehe..
seperti biasa la..bila aku nk masak aku akan call my mum dulu tanya sama ada betul atau x resepi yg akan aku masak tu..
mak aku kata betul so aku mula kan dgn kuah durian tu dulu..
sgt senang cuma masukkan santan pekat dan durian bersama serta gula sedikit..
masak di atas api yg sederhana sambil kacau..dah mendidih masukkan pula santan cair..biar kan didih lagi dan tada.... da siap..
buat roti jala juga senang..aku cuma pakai tepung gandum, letak asen vanila sikit dan air..kacau sampai betul2 tepung tu hancur dan sebati..jgn pekat sgt k..
aku bahagikan dua..satu aku biakan warna putih dan satu lagi warnakan dgn hijau skit..
masukkan dlm acuan dan masak atas api..
tepung da masak angkat dan gulungkan..
tada.....
da siap juga..



inilah hasilnya..husband kata sedap!! puas hati..

No comments:

Post a Comment