ER6n

Jeng jeng jeng!!!!!  ini lah motor er6n husband aku yg dia baru beli..nk kata baru xlah juga baru.. tp xsampai la stgh tahun lagi pon.. alasan beli motor nie kerana nak buat berulang alik ke tempat kerja sejak aku pindah rumah dari shah alam ke seri kembangan..tempat kerja aku da dekat.. upm jer..tp dia pulak jauh kat shah alam.. xkan nak naik skuter jer katanya..lambat.. 


nie skuter yg husband aku naik dulu..skuter nie xjual.. x trade in.. ada jer lagi..konon aku nk bawak g opis..senang sikit xlah asyik berkereta jer..jimat sikit minyak..hahaha..tp husband pulak kata dia nak buat pelasahan utk ke kedai bila aku suruh.. 
( mana penah dia g kedai sorang2 pon. apatah lg la nk naik motor )
gheram..
berbalik pada cerita er6n balik.. ha..dia pon ckp la dia xkan ubahsuai paper pon kat motor dia.. aku ok kan jer..
tp skarang perkara sebaliknya berlaku.. mcm2 lah benda yg nak di ubahnya..
helmet dia jer ada 2.. helmet aku satu.. buat apa byk2 ayg??
jwpan dia : satu utk pergi kerja... satu lagi utk jln2.. (=_=)"

nie helmet husband aku.. warna putih..

time nk try saiz helmet.. tp aku punya helmet warna silver..lg cantik dr putih.. pakai helmet nie kena muat2 kepala jer..kalau longgar sgt kang helmet terbang la jadinya..



aku tgh pikir samaada nk putih atau silver..mana lg cantik..tp baik amik silver sbb xlah kotor sgt. nak jaga pon xlah rumit sgt..kan..


1st time aku nak mula berjln jauh..time nie nak balik kampung pontian.. sebabkan takut jalan sesak kan.. al-maklum la cuti lama sikit sempena hari krismas.. time nie juga baru nak belajar cara yg betul naik motor nie..kalau cara xbetul boleh sakit satu badan.. yg pastinya kena pandai ikut lenggok.. kalau ke kiri kita ikut ke kiri..ke kanan kita pon ke kanan..hehehe

sempat lg aku posing kat parking motor rumah aku sebelum pengembaraan bermula.

nie adalah gambar terbaru yang mana husband aku baru jer beli kasut utk dia ride kemana-mana.. agak mahal juga kasut nie ek..ingatkan murah jer.. nie beli kat butik alpinestars kat wangsa maju.. husband aku mmg beli aksesori motor seperti glove, kasut, jacket, beg dan mcm2 lagi kat butik tue jer.. 
sampaikan keychain dia pon logo nie..tp mmg siyes cantik brg2 kat situ..aku berkenan betul ngan jaket n glove ala-ala pink kat situ..tp harga dekat 1k (gulppp.....) pikir2 baik aku g melancong hahaha..xjadi la nk beli..hehehe..

No comments:

Post a Comment