Pencuci muka Vs Ubat gigi

apa nak jadi ngan aku hari nie.
bgn pagi2 konon-konon nak ceria kan diri.
bersemangat bangun.
grrrrrrr!!!!!!!!!!!!  menguap puas2 dulu.

suami aku da bgn awal2 pagi dan sbb nk ke surau..
sblum tu dia kejutkan aku.. aku pon bgn dan terus masuk bilik air..
dgn mata ala-ala nampak dan xnampak aku terus capai berus gigi dulu sebelum mandi..
aku pon gosok la gigi.. gosok punya gosok.. dah satu mulut tu aku gosok terasa lain macam jer..
apsal ubat gigi aku bau lain???????
selalu bau kayu sugi...
apsal ubat gigi aku rasa lain??????
slalu rasa ala2 manis sikit...
apsal rasa pahit jer????
aku sakit tekak ker?????
bila sumer aoalan tu terkuar kat minda aku.. maka dgn itu terjawabla segala persoalan yg sebenar nya...
ya...yang sebenarnya....
yg aku gunakan tu bukan la ubat gigi...
sebenarnya adalah pencuci muka.. nak tau pencuci muka apa..
nie kat bawah nie...
eeeeeeeeeyyyyuuuuuu!!!!!!!!!!!!!
apa lagi aku terus meludah, kumur dan muntah....
sumer aku buat bg menghilangkan rasa pencuci muka tue..
bila keadaan da ok..mulut pon rasa da ok..aku gosok gigi balik ngan 
ubat gigi yang sebenarnya..hahaha...
PENGAJARAN: 
1. Jangan terus melulu masuk toilet utk berus gigi anda.. pastikan dulu ubat gigi yg di ambil..
2. Masukkan ubat gigi anda ke dlm bekas khas yg tersusun supaya senang utk diambil.. 
( aku buat tp xjln juga..) 
3. Pastikan jgn mamai atau berangan semasa hendak menggosok gigi..hehehe
4. Pastikan anda gosok gigi anda 
TQ!!!!!







No comments:

Post a Comment