:: Berbuka Ramadhan ke-7 De Palma Hotel ::

Salam..
Alhamdulillah sudah genap seminggu umat islam berpuasa..
pada hari ke-7 berbuka aku & husband berbuka ngan pak cik2 aku..
pak cik leman & uncle terry
kalau tahun lepas pak cik belanja berbuka
tapi kali nie kami pula belanja utk berbuka..
(pssstt.. pak cik nk belanja juga tahun nie..tp xtau kat mana lagi..yehuu!!)

kami pilih hotel yang strategik skit.. iaitu De Palma.. 
senang pak cik nak datang sebab kat shah alam jer.
kalau luar shah alam confirm pak cik tolak pelawaan kami..
rate kat sini pon ok.. RM 68 nett bg dewasa..



sebenarnya apa yang menarik perhatian kami berdua
kalau pilih tempat berbuka adalah kambing panggang..
sebab kami penggemar kambing panggang..
wallahh..
dan apa yang menariknya di hotel nie ialah
makanannya di buat segera..
maknanya kalau korang nak blh minta dan dia buatkan cthnya popia basah,
rojak, ais kacang.
penuh dgn makanan2 tradisi.. 


tgk tu da senyum jer bila perut dah kenyang..
aku xmkn sumer benda pon sbb perut da xleh masuk..
makan sekadar utk berbuka..
rugi kan..kan..tp xper.. lagipon pihak hotel da bg notis "jgn membazir"
awal2 lagi kat atas meja tu...hahaha


siap doa berbuka skali..so sapa yg membazir tu paham2 la ek..


 
antara kiosk2 makanan yg ada..byk sebenarnya..setiap penjuru sampai la kat luar
xtermakan beb..


time hari ke-7 nie mmg ramai sgt org..kira penuh dewan la..
meriah betul..


sambil2 makan kami didendangkan dgn lagu2 dr penyanyi jemputan..
paling aku suka penyanyi Jay jay..sedap la suara dia..
apis,pak cik & uncle terry pon suka.. 


time muka da kenyang..pak cik leman minum air jer..
 yang aku terponyeh2 nak habis kan laksa tu..
sedap..tahun lepas aku mkn 2 mangkuk laksa tu..thn nie semangkuk jer sbb da full..


dalam pukul 8.45 pm mcmtu kami pon rasa da nak beredar ler..
tetiba nampak plak Jay jay..
aku pon apa lagi soh la pak cik bergambar ngan dia 
sbb tu penyanyi kegemaran pak cik..
dia pon ramah jer..sembang2 lagi..
dapat la snap pic..
yang xblh blah tu sbb gambar aku ada jer kan..hehe
biasa la tu..
aku kan SYA...

No comments:

Post a Comment